dinsdag 22 mei 2007

Dag 4: Volley 3 – Venlo 1 (2-6)

Vandaag mochten we aantreden tegen de koplopers van onze poule. Toch hoopten we de goede lijn van vorige week voort te zetten.

De damessingels.
Iris speelde de eerste singel tegen een dame die weinig fouten maakte, handig was en veel ballen terug wist te brengen. De eerste set ging naar Iris, maar het ging niet zo makkelijk als de uitslag je laat denken 6-1. de tweede set was spannend en ging gelijk op. Toch was het Iris die het spel dicteerde en geduldig wachtte op een kortere bal. De tweede set won ze met 6-4.

De tweede singel werd natuurlijk door Monica gespeeld. Die foutloos stond te tennissen met veel druk van achterin. Monica speelde haar beste singel tot nu toe en veegde haar tegenstandster van de baan met grote cijfers: 6-1 6-0.

Jochem was ziek en Beer was de dag daarvoor terug gekomen van vakantie. Het leek ons daarom tactisch gezien het beste om Beer eerste singel te laten spelen in de hoop de 2e singel te kunnen pakken.

De eerste singel werd dus gespeeld door Beer tegen een veel te goede tegenstander die niet in de derde klas thuis hoorde. Beer kwam wel goed mee in de rally maar mistte vastheid en wedstrijdritme. Beer verloor met 1-6 1-6.

De tweede singel mocht ik spelen. Dit was weer een kans om punten te pakken. Misschien te veel met dit idee in mijn achterhoofd gespeeld, verloor ik kansloos met 2-6 2-6. Ik heb geen moment in de wedstrijd gezeten en speelde nerveus. In de 2e set speelde ik wel een stuk beter maar mijn tegenstander was ook te goed die dag.

De dames dubbel.
De dames dubbel werd gedomineerd door de dame die de eerste singel had gespeeld. Ze was sterk aan het net en maakte er bijna een herendubbel van. Monica en Iris (die zich toch minder prettig aan het net voelen) verloren met 6-4 6-2.

De herendubbel.
Beer en ik mochten aantreden tegen het sterkste dubbel duo van deze poule: Pas en Lobach. We hadden niets in te brengen, en op iedere bal die we ze gaven hadden ze een scorend antwoord. Kansloos verloren we met 6-0 6-1 (au!!).

De mix dubbels
De eerste mix speelde Beer en Iris tegen Andy Pas en de dame die de 2e singel speelde. Hier overheerste de eerste naam zo nadrukkelijk, dat ook deze pot niet te redden viel. Beer en Iris verloren met 6-1 6-0.

De tweede mix speelde Monica en ik tegen de heer van mijn singel en tegen de dame die de dames dubbel zo domineerde. Monica en ik speelde erg goed; Monica foutloos van achterin en ik scorend achterin. We kwamen goed mee maar uiteindelijk maakte het netspel van de dame toch het verschil, iedere bal die op haar gevuurd werd wist ze nog terug te friemelen. We verloren met 2-6 4-6, toch mogen we tevreden zijn met de mix.

Totaal 2-6 tegen de koploper is niet slecht maar we hadden gehoopt op meer na het goede resultaat van vorige week. Hopelijk is iedereen weer fit komende zondag en in vorm.

Geen opmerkingen: