dinsdag 22 mei 2007

Dag 3: Oriënt 1 – Volley 3 (3-5)

Deze uitwedstrijd is erg belangrijk voor ons team als we ons willen handhaven in deze sterke poule. Voor mij en Jochem (die bleef logeren) was het wel is waar een thuiswedstrijd omdat ik in Sittard woon, toch kon je het voor mij vergelijken met een stadsderby omdat ik altijd voor de andere club in Sittard heb gespeeld.

De dames singels.
Aangezien onze dames de echte puntenpakkers zijn in ons team, keken Jochem en ik met vol goede moed naar de singels van deze twee vedettes. Iris won eenvoudig 6-0 6-0, maakte amper fouten en liet deze dame even zien wat degelijk tennis is. Monica had een ware honkbalster tegenover zich staan. Dit was lastig spelen voor Monica die graag de rally aangaat en haar punt opbouwt. Deze dame speelde als een kip zonder kop iedere bal vol in de hoop direct het punt te hebben. Monica speelde geduldig, verrichtte zwaar keeperswerk en won uiteindelijk ook vrij eenvoudig met 6-3 6-3.

De heren enkels
Jochem mocht aantreden tegen een oude a-speler en tevens de vedette van hun team. Jochem speelde goed de eerste set en kwam niet alleen goed mee in de rally’s, hij domineerde ze zelfs regelmatig. Maar waar we bang voor waren gebeurde ook. De service maakte het verschil, Jochem een degelijke service in ontwikkeling - Ton bockhorst een service die echt een wapen is. Jochem verloor eerste set 6-4 en de tweede daarna met 6-2.
Mijn singel was een kans om met voorsprong de lunch in te gaan. De eerste set begon deze jongen sterk en die verloor ik dan ook met 5-7. De 2e set was de beste van mijn kant dan en ik leek wat minder nerveus te spelen. Die set won ik met 6-2, nu was het een kwestie van volhouden. Dit lukte ook en de derde set won ik achteraf gezien ook eenvoudig met 6-3.

De dubbels
De dames dubbel werd eenvoudig gewonnen en de tegenstanders hadden totaal geen kans. De uitslag hiervan was 6-2 -6-1. (echt veel weet ik hier niet over te vertellen want ik moest zelf tegelijkertijd dubbelen)
De herendubbel van Jochem en mij was de kans om de dagzege al voor de mix-dubbels te pakken aangezien de man waar Jochem tegen singelde niet dubbelde maar wel ging mixen, nu hadden we al sowieso meer kans. We hebben echt voor mijn gevoel de beste dubbel gespeeld tot nu toe (niet dat dit er veel zijn haha maar toch.) We wonnen met 6-4 6-2.

De mix-dubbels
Nu we al met 5-1 oor stonden was het toch belangrijk om de dag oerwinning zo groot mogelijk te maken, met deze gedachte begonnen we aan de mix dubbels
De eerste mix speelde Iris en ik. Wij mochten tegen Ton Bokhorst (tegenstander van Jochem zijn singel) en nog een dame uit de dames dubbel. Ondanks het feit dat we goed bij bleven maakte zijn service en zijn aanwezigheid toch het verschil in deze mix. We verloren met 4-6 4-6. een uitslag waar we toch tevreden mee mogen zijn.

De tweede mix van Monica en Jochem, begon tegelijker tijd met die van ons dus het eerste gedeelte heb ik niet meegekregen (ja af en toen een paar punten). De eerste set werd verloren met 5-7 wat toch jammer was aangezien ze een voorsprong hadden de eerste set. De 2e set hadden ze zichzelf hervonden en kwamen ze goed terug met een 7-5 overwinning. Nu mocht de supertiebreak de beslissing geven. Hier leken ze het toch weer een beetje kwijt te zijn en leefde het thuis team op. De supertiebreak werd verloren met 10-6.

Al met al onze eerste dagzege is binnen en we hebben goede zaken gedaan voor handhaving van deze klasse.

Geen opmerkingen: