woensdag 25 april 2007

Dag 2: Volley 3 – Brunssum 1 (2-6)

Afgelopen zondag moesten we aantreden tegen de koploper uit onze poule, Brunssum. Zij hadden de week ervoor G.T.R. afgedroogd met 8-0. Hierdoor waren we gewaarschuwd en wisten we dat het waarschijnlijk een moeilijk karwei zou worden. Ondanks dat verschenen we allemaal fris en fruitig en vol goede moed op Volley. Iris mocht namens de dames beginnen en deed dat bijzonder goed. Zij trok de eerste set eenvoudig met 6-1 naar haar toe. In de tweede set begon haar tegenstander een beetje tegen te stribbelen, maar dat werd Iris meteen duidelijk en schakelde een tandje bij, hierdoor won ze ook de tweede set redelijk eenvoudig met 6-3. Nadat Iris haar punt binnen had gehaald was het de beurt aan Monica. Jammer genoeg slaagde Monica er niet in om haar partij te winnen, ze verloor met 6-1 6-2.

Nadat beide dames hun singles hadden gespeeld kon ik mij gaan voorbereiden op mijn partij tegen Maarten Paas. Ik vond het erg leuk om een keer te mogen spelen tegen zo’n ervaren A-speler, maar wist van te voren eigenlijk al dat het een moeilijk zo niet onmogelijk verhaal zou worden om deze wedstrijd te gaan winnen. De wedstrijd begon voor mijn gevoel erg goed. In mijn eerste service game startte ik sterk, helaas kon ik die game toch niet pakken. In de service games van mijn tegenstander was ik nagenoeg kansloos, hierdoor kwam er extra veel druk te liggen op mijn eigen servicegames en dan moet je de kansen die krijgt ook meteen grijpen, dat liet ik in de eerste set na, deze set verloor ik daarom ook met een pijnlijke 6-0. Aan het begin van de tweede set had ik me toch echt voorgenomen om niet van de baan af te stappen zonder een game te winnen. Ik won er uiteindelijk twee, maar dit hadden er naar mijn menig meer moeten zijn omdat ik in mijn servicegames keer op keer een voorsprong weggaf. De einduitslag was dus 6-0 6-2. Ondanks de uitslag stapte ik met een tevreden gevoel van de baan omdat ik bij tijden goed tennis liet zien. Hierna was het de beurt aan Maarten om zijn kunsten te vertonen. Hij speelde in de eerste set erg goed. Tot aan 4-4 had Maarten het beste van het spel, helaas viel het in de slotfase van de eerste set net allemaal de verkeerde kant op voor Maarten en verloor hij deze set met 6-4. In de tweede set kwam zijn tegenstander steeds beter in zijn spel. Maarten speelde nog steeds goed tennis maar op de belangrijke momenten had hij gewoon echt pech. Hij verloor de tweede set met 6-0 maar dat was erg geflatteerd.

De tussenstand na de singles was 1-3

We hadden na de singles lekker geluncht en waren weer helemaal klaar voor de dubbels. Iris en Monica wonnen de dubbel. Na een wat stroeve start wonnen zij in drie sets, 6-7 6-4 6-3. Ons tweede punt was binnen. Toen de dames midden in de derde set zaten moesten Maarten en ik de baan op. We speelden beide een goede partij maar verloren desondanks met 6-1 6-3.

Onze hoop was nu gevestigd op de gemengd dubbels, als we deze zouden winnen konden we er nog een gelijk spel uit slepen. Dit lukte jammer genoeg niet. Monica en ik speelden een goede partij maar hadden een beetje pech in de super tie-break, we verloren deze met 10-7. Iris en Maarten verloren ook met 6-3 6-0.

De eindstand was: 2-6

Volgende week spelen we tegen Oriënt in Sittard. Daar hopen we een beter resultaat neer te zetten en dat gaat vast en zeker lukken.

Groeten Jochem Hoefnagels!

Geen opmerkingen: