maandag 28 april 2008

Dag 4

Heren 1 - Wettenseind: 2- 4
Na een gelijkspel tegen Bastion gingen we vandaag voor een overwinning. Het beloofde een mooie dag te worden ...

Traditiegetrouw gingen we met z’n allen ontbijten bij Volley. Alex kwam later, hij moest zijn camper nog inpakken voor een tenniskamp in Hilversum. Onze coach Eddy had alles weer tot in de puntjes verzorgd.



Guido moest als eerste aantreden tegen Frans Folkvord. Vanaf het begin zette Guido zijn tanden in de wedstrijd en liet niet meer los. Frans had al snel door dat het geen begonnen werk was tegen de lopende muur van Volley. 6-2 6-2 waren dan ook duidelijke cijfers.

Willem mocht aantreden tegen Twan van Veghel. De eerste set speelde Willem super en stuurde Twan naar Veghel (6-4). Twan kreeg de tweede set door dat dit niet de juiste bestemming was en schakelde, op de terugweg, een tandje bij. Een versnelling te hoog voor Willem.. 6-4 3-6 3-6

Ondergetekende mocht het tegen Rik Vleeshouwers proberen. De eerste game sloeg ik meteen voor mij de beste bal van de wedstrijd. Hier heb ik heel de wedstrijd op mogen teren. Ik sloeg zoveel fouten, dat als ik voor iedere fout €10 zou krijgen, ik als multi miljonair naar huis zou gaan. Verder was ik zo traag, dat ik jaloers was op de snelheid van de Thinman uit de film Wizard of Oz. De heer Vleeshouwers maakte dan ook gehakt van mij. 2-6 3-6

Aldert moest alles uit de kast halen tegen Rogier van Ostaijen om de stand recht te zetten. Met een flitsende start liet Aldert Rogier alle hoeken zien. Rogier kende na een 4-1 achterstand de baan en deed er een schepje bovenop. Een schepje te veel voor Aldert.. Rogier trok de wedstrijd alsnog naar zich toe. Naar alle waarschijnlijkheid was Aldert overtraind..

Na een koude douche en een warme maaltijd mochten Willem en ik het tegen Frans en Rik proberen. In de eerste kregen wij het gevoel dat een overwinning mogelijk was, het bleef bij het gevoel (3-6).. De tweede set hoopte wij op meer en het werd minder(0-6).. Na €36,75 te hebben overgemaakt voor de les, kregen wij de mogelijkheid om te zien hoe het wel moest..

Alex en Guido speelden tegen Twan en Rogier. De eerste set speelden Twan en Rogier goed en wisten er een tiebreak uit te slepen. Deze ging door de routine naar Alex en Guido. De tweede set kregen Twan en Rogier les. Een mooie overwinning.

Rond 18.00 uur zaten we z’n allen gezellig te borrelen. Mieke Brouwers zorgde voor de hapjes, kortom een feest. De meeste indruk wist ik vandaag te maken met het opnemen van een drank bestelling, zelfs Alex werd er stil van. Ik hoorde dat hij een traantje weg pinkte..



Na de maaltijd kregen we nog een vlaai van onze vriendelijke tegenstanders. Dit was dan ook de slagroom op een zeer gezellige dag!! Graag wil ik namens mijn team “DE HARDE KERN” van Volley bedanken voor de steun, zelfs na een nederlaag.

Clement van der Linden
Heren 1 Volley, Zondag

Atalanta - Volley 2: 4 - 4
Erop of eronder.

De 4e speeldag van de competitie was Atalanta aan de beurt. De club uit Houten wordt gezien als een concurrent, ze staan 1 plaats onder ons en strijden dus net als ons om behoud van de 2e klasse. Omdat het toch wel een wedstrijd zou worden van enig belang had Meijs besloten een van de ervaren mannen van Volley mee te laten gaan als coach.

Ik hoor jullie al denken aan namen zoals: Alex Reijnders, Mike Willems of Aldert Jansma. Maar nee, het was niemand minder dan onze 'grote' vriend Mark Bakx. Mark heeft niet alleen veel verstand van tennis maar ook verstand van hoe ontspan ik de vrouw. Dat is niet voor iedereen weggelegd..

Bij het vertrek op Volley richting het middelpunt van het land was iedereen netjes op tijd en tot op het bot gemotiveert. Aangekomen op een industrie-terein in Houten zagen we sobere banen van Atalanta. Grijze gravelbanen met een apparte naam Canadian Tenn.

Bij aankomst bleken niet alleen de banen appart te zijn maar het publiek. Het publiek was zeer sportief en klapte ook voor mooie ballen van Volley. Ergens anders in het land (GELDROP BANEN) scheen dit niet het geval te zijn.

Onze Belgische schone mocht het spits afbijten tegen een talentvol meisje van 16jaar. Het talentje van Atalanta had de backhand van Henin, de forehand van Serena Williams en de service van Maarten Meijs (Pete sampras). Karolien verloor helaas met ruime cijfers.

Monica die weer helemaal fit was mocht de baan op, om er een kleine 3uur later vanaf te stappen met de winst. Monica a.k.a. het tijgerinnetje stond een set en 4-1 achter in won de set nog met 7-5, in de 3e set was het 5-2 voor de tegenstandster en 2matchpoints maar daar draaide Mo haar hand niet voor om. En WON met 7-5.

De heren mochten gaan beginnen. Ik (Ille) moest tegen de 'local hero'(zoals die zelf na afloop beweerde) aanvangen. Ik had heel de week weer kunnen trainen en was dus goed voorbereid op de 4e speeldag. Dit bleek ook in de cijfers. Ik won met 6-2 6-2. Normaal heeft een speler een wapen zoals een sterke service of een harde backhand. Nou mijn tegenstander had de specialiteit zijn ogen dicht te doen en wereldballen te produceren! Ook een kunde.

Na mijn overwinning ging Meijs de baan op. Om wederom de eer van zijn Clubje hoog te houden. De 1e set ging vlekkeloos en werd met 6-2 gewonnen. De 2e set kwam de tegenstander van Maarten beter in zijn spel en sloeg de ballen wel heeeeeeeeel scherp. Maar op het moment dat Meijs zijn quote erin had gegooid ( WORD EENS WAKKER UIT DIE DROOM) was het snel afgelopen en won maarten de 3e set met 6-0 3-1 uit de singels, lang niet gek!

De dubbels van de vrouwen zijn nog geen 1x gewonnen en die van de heren allemaal. In theorie is het dan 4-2 en de theorie werd praktijk. En na een ijzer sterk optreden van de ME werd het 4e punt binnen gesleept.Bij de vrouwen ging het wat minder en verloren helaas. Maar wel goed gespeeld hoor dames!

Nu de mixes nog, die gaan over het algemeen niet echt heel goed! Iris en ik speelde de 1e singel en hadden opzich goede kansen om de wedstrijd naar ons toe te trekken, maar helaas! We verloren 6-4 6-3. De hoop was gevestigd op de herboren talenten van de mix: Maarten en Monica. Na een spannende wedstrijd verloren ze met 6-4 7-6.

De eindstand is 4-4 geworden en dit helptons weer een handje om ons doel te bereiken. Handhaving van de 2e klasse.

Gr team 2, Ille van Engelen

Geen opmerkingen: